Zápočová práce z předmětu Umělá inteligence.
Antonín Jílek, Únor 2004
Použité technologie: PHP, HTML
Původní verze

Pro novou verzi PHP upravila Dana Nejedlová, říjen 2016.

Pravidla

  1. Hráči se pravidelně střídají v braní sirek.
  2. V každém kole vezme každý z hráčů minimálně jednu sirku a maximálně $max sirek (předem dohodnutý počet, většinou 3) z celkového počtu $sirek (všechny sirky na začátku hry, většinou 15).
  3. Prohrává hráč, který vezme poslední sirku.

Nová hra

Vyberte z následujících možností:

Počet sirek celkem:
Hráč může sebrat maximálně:
Začíná:

Řešení

Řešení vychází z faktu, že ať sebere protihráč libovolný počet sirek, vždy mohu sebrat takový počet sirek, aby součet jím i mnou sebraných sirek byl roven $max+1. Proto se snažím sebrat tolik sirek, aby počet zbývajících sirek po dělení $max+1 dával zbytek 1. Pokud se toto povede, stačí již pouze zajistit, aby v jednom kole oba hráči sebrali dohromady $max+1 sirek.