Zápočová práce z předmětu Umělá inteligence.
Antonín Jílek, Únor 2004
Použité technologie: PHP, HTML
Pravidla
Hráči se pravidelně střídají v braní sirek.
V každém kole vezme každý z hráčů minimálně jednu sirku a maximálně $max sirek (předem dohodnutý počet, většinou 3) z celkového počtu $sirek (všechny sirky na začátku hry, většinou 15).
Prohrává hráč, který vezme poslední sirku.
Nová hra
Vyberte z následujících možností:
Řešení
Řešení vychází z faktu, že ať sebere protihráč libovolný počet sirek, vždy mohu sebrat takový počet sirek, aby součet jím i mnou sebraných sirek byl roven $max+1. Proto se snažím sebrat tolik sirek, aby počet zbývajících sirek po dělení $max+1 dával zbytek 1. Pokud se toto povede, stačí již pouze zajistit aby v jednom kole oba hráči sebrali dohromady $max+1 sirek.