Podmínky absolvování předmětu Objektové programování
- Účast na cvičeních
- Samostatně vypracovaný program v jazyce Java
- Program musí dosahovat úrovně programu obhájeného v předmětu Základy programování, což neznamená, že bude prostým přepsáním programu z jazyka C do jazyka Java.
- Program může řešit libovolné téma, tedy může být naprosto nezávislý na projektech obhájených v předchozích předmětech.
- Program musí být ve formě konzolové aplikace nebo aplikace s GUI fungující na izolovaném počítači, tedy nebude pracovat s internetem.
- Program musí využívat prvky objektově orientovaného programování, což znamená změnu myšlení, viz odstavec začínající na Evidence of the effect... v knize Code Complete.
- Program musí být odolný proti nesprávným vstupům (čtení z klávesnice, soubory) pomocí mechanismu výjimek.
- Identifikátory v programu musí dodržovat konvence jazyka Java.
- Program musí být správně naformátován, což je otázka klinutí na příslušnou položku menu ve vývojovém prosředí.
- Hotový program každý student osobně ústně obhájí.
- Teoretické znalosti objektově orientovaného programování v jazyce Java
- Při obhajobě programu může student dostat i teoretické otázky týkající se především následujících témat:
- Jak se liší objektově orientované programování od procedurálního programování?
- Jak se liší metody a proměnné třídy neboli statické metody a proměnné od metod a proměnných instance?
- V jakých situacích působí garbage collector neboli kdy začne být instance objektu nedostupná?
- Jak pracuje mechanizmus výjimek jazyka Java?
- Orientace v Java API.
- Je nutná znalost pojmů:
- anotace
- balík, metoda, třída, objekt a jeho instance, referenční proměnná, konstruktor
- přetížení, překrytí, zastínění
- kompozice a dědičnost objektů
- autorizovaný přístup k datům
- třída zvaná rozhraní
- polymorfismus
- Odlišnosti od jazyka C
- překlad zdrojového kódu a vykonání programu procesorem
- knihovny
- struktura projektu
- deklarace konstant
- pointery
- předávání parametrů odkazem
- datový typ struktura