Materiály k výuce

Informatika I - cvičení

MS Excel - úlohy na tvorbu grafů
Příklady zápočtového testu
Data pro variantu č. 1
Index PX 50 z roku 2005 - Příloha k Variantě č. 2 z příkladů zápočtového testu
Návod k řešení Varianty č. 2 z příkladů zápočtového testu

Informatika II - cvičení

MS Excel - úlohy na analýzu dat
MS Excel - data pro import do aplikace MS Access
MS Excel - úlohy na řešitel
MS PowerPoint - Making PowerPoint Slides

Informatika I a II - přednášky a informace pro kombinované studium

Vzorové zadání a vypracování zápočtové práce z předmětu Informatika I spolu s návody
Bodování zápočtové práce z předmětu Informatika I a informace o testu v letním semestru
Vzorové vypracování dokumentu s výsledky získanými v tabulkovém procesoru jako část zápočtové práce z předmětu Informatika I spolu s návody
Požadavky pro studium
Titulky obrázků a křížové odkazy
Přednáška na téma Informace a informační a komunikační technologie
Přednáška na téma Aplikovaná informatika
Přednáška na téma Kancelářské softwarové balíky
Přednáška na téma e-Commerce
Přednáška na téma MS Access a databáze
Referáty

Základy informačních technologií

Distanční studium
MS Excel - příprava na test z analýzy dat
MS Excel - úlohy na maticové vzorce
Výsledky testu z Excelu

Základy programování

Distanční studium
Podmínky absolvování předmětu Základy programování
Často kladené otázky při zkoušce z předmětu Základy programování
Přednášky
Přednáška - Čísla v počítači
Přednáška - Algoritmy
Přednáška - Implementace
Přednáška - Data
Užitečné internetové odkazy
Zápočtový test z předmětu Základy programování a jeho výsledky
Přednáška z jazyka C
Návod na instalaci vývojového prostředí CodeBlocks a první kroky v něm
Generátor výrazů pro procvičování precedence a asociativity operátorů
Řazení přímým výběrem
Řazení pomocí knihovní funkce qsort()
Menu
Čtení matice
Načtení matice do pole - program bez podprogramů Zkuste jej rozepsat do podprogramů podle následujícího programu StrukturaPointery.c a podle tohoto přehledu.
Pole řetězců - 3 způsoby reprezentace
Načtení struktury do pole - program rozčleněný na podprogramy
Data pro procvičování načtení struktury do pole a rozpracovaný program pro čtení této struktury
Kalkulačka jako demonstrace: Vícenásobná náhrada podřetězce v řetězci:
Rekurzívní výpis adresáře DirListRecursive.c a DirListRecursive.exe
Test klávesnice
Hledání prvočísel
Kontrola zadávání čísel
Determinant matice
Ruleta: Příklad na procvičování binárních souborů
Strategie hraní rulety

Jazyk VBA

Distanční studium
Studijní materiál o VBA v MS Office 2007
Studijní materiál o analytických nástrojích v aplikaci MS Excel
Studijní materiál o makroprogramování v aplikaci MS Excel
Automatizace OLE
Makro, které uloží do textového souboru data z dotazníků dělaných pomocí panelu nástrojů Formuláře v MS Word pro dotazníky s příponou doc a docx
Formulář na listu a transport dat do tabulky
Uživatelský formulář č. 1
Uživatelský formulář č. 2
Uživatelský formulář č. 3
Uživatelský formulář č. 4
Makro doplňující popisky dat do excelovského grafu
Jednoduchá hra v MS Excelu
Hra ve formě excelovského grafu - autor: RNDr. Miroslav Panoš, Ph.D.
Příklady maker pro MS Word
Polymorfismus ve VBA
Příklady funkcí pro MS Excel
Test z VBA - požadavky a vzorové úlohy s vypracováním
Test z VBA - prvky, ze kterých se budou skládat úlohy testu
Distanční studium

Objektové programování

Distanční studium
Podmínky absolvování předmětu Objektové programování
Přednáška o objektovém programování
Přednáška z jazyka Java
Příklad práce se soubory a výjimkami
Kalkulačka jako demonstrace: Kalkulačka s řídící strukturou switch: Známá hra "Kámen, nůžky, papír" jako demonstrace možností výčtového typu v jazyce Java, kde Hra Cílová částka - Zobecněná verze hry "The 100 game" jako demonstrace možností výčtového typu v jazyce Java Klasický hlavolam Farmář, liška, husa a zrní jako demonstrace práce s množinou prvků výčtového typu.

Známá hra Piškvorky jako demonstrace práce s vlastní výjimkou v projektu s GUI, který sám o sobě výjimky nevyhazuje, a autorizovaným přístupem ke statické proměnné. - autorka: Tolkyn Zhapayeva

Databázový program Databáze Vodních živočichů jako demonstrace:

Umělá inteligence

Výsledky testu psaného 15. 1. 2025
Distanční studium
Historie umělé inteligence - dokument
Historie umělé inteligence - prezentace, History of Artificial Intelligence - presentation
Přednášky z umělé inteligence
Přednáška o deskových hrách Rozepsání hry Sirky do grafu typu strom
Přednáška o logice v umělé inteligenci ve formátu pptx a pdf
Přednáška o bayesovských sítích
Přednáška o rozhodovacích stromech
Přednáška o algoritmu DTW
Přednáška o algoritmu BackPropagation
Přednáška o genetických algoritmech
Cvičení z umělé inteligence
Materiál k přednáškám z umělé inteligence
Výzkumná zpráva o použití neuronové sítě pro řešení problému fonetické transkripce češtiny

Závěrečné práce studentů

PNGtoTXT.zip - program pro převod obrázků typu typu PNG na textový soubor s čísly pixelů, autor: Vojtěch Ešner
Tento zabalený adresář obsahuje projekt v jazyce C++ vytvořený v IDE CodeBlocks a může sloužit jako příklad vývoje programu využívajícího dynamické knihovny z externích zdrojů. Další informace jsou v souboru info.txt v tomto balíku.

Image Loader - program pro převod obrázků typu typu PNG, JPG a GIF na textový soubor s čísly pixelů, autor: Petr Bechyně
BMP Loader - program pro převod obrázků typu BMP na textový soubor s čísly pixelů, autor: Jaroslav Dvořák
Piškvorky - autor: Miroslav Mansfeld
Sirky Sirky ke stažení - autor: Antonín Jílek
Tic Tac Toe Tic Tac Toe ke stažení - autor: Vladimír Špringl
Pexeso Pexeso ke stažení - autor: Jan Míka
Prolog.zip

Ilustrační programy